1. Paweł jechał 10 min na szczyt góry kolejką liniową. Z jaką prędkością [m/s] poruszała się ta kolejka, skoro długość trasy jest równa 1,5 km?

2.W dwóch jednakowych puszkach znajduję się kakao, przy czym w pierwszej jest x dag, a w drugiej -y dag, gdzie x>y. Napisz wyrażenie algebraiczne opisujące, jaką część kakao należy przesypać z pierwszej puszki do drugiej, aby w obu puszkach było go tyle sam.

Proszę...

2

Odpowiedzi

2009-12-02T15:27:27+01:00
1.
v=s/t
v=1500m/10min
v=150m/min
v=150m/60s
v=2,5m/s
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T17:26:00+01:00
Zad. 1

Dane:
10 min. - czas podróży
1,5 km - długość trasy

Szukane:
v = ?

Obliczenia:
v = s/t
v = 1,5 km / 10 min.
v = 0,15 km / min.
v = 2,5 m/s

Odp.: Kolejka poruszała się z prędkością 2,5 m/s.