Odpowiedzi

  • akj
  • Początkujący
2009-12-02T15:36:33+01:00
To perspektywa na której wszystko (chociaż nie zawsze) jest przedstawiane za pomocą znaków topograficznych.
6 1 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T15:37:46+01:00
Perspektywa zwana inaczej malarską lub powietrzną. Sposób widzenia i przedstawiania głebi przy pomocy barw. W naturze widzimy bliskie plany wyraźniej niz dalsze. Zapoczątkowana w renesansie przez Leonardo da Vinci. Wyrazistość pierwszego planu osiąga sie przez większe natężenie kolorów ciepłych, dalsze plany w naturze przesłania powietrze, zatem malowane są kolorami chłodnymi, a kontury plam są rozmazane.
13 2 13