Działka ma kształt prostokąta, którego szerokośc wynosi 28 metrów, a długoś jest dwa razy większa. Na warzywa przeznaczono3/4 powierzchni działki, a pozostała częśc na pasiekę. Ile arów działki przeznaczono na pasiekę? Zapisz Obliczenia.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T15:46:06+01:00
A= 28m
b= 2a = 56m
3/4 - warzywa
1/4 - pasieka


P=ab
P= 28*56
p= 1568m <kwadratowych>

1568*3/4=1176m <kwadratowych>-pole zajmowane przez warzywa
1568 - 1176=392m <kwadratowych>- pole na pasiekę
392m<kwadratowych>= 3,92 ar

Odp. Na pasiekę przeznaczono 3,92 arów działki.
2009-12-02T15:46:54+01:00
Szerokość czyli a=28
długość czyli b=56
obliczmy pole całej działki
P=a*b
P=28*56=1568m²
obliczmy część pod warzywa
Ppw=3/4*P=3/4*1568=1176m²
1586-1176 =392m²≈4 ary
[ maam nadzieje , że pomogłam ]
1 5 1
2009-12-02T15:50:22+01:00
A= 28m
b = 2 * a = 56m
3/4 - warzywa
1/4 - pasieka


P=a*b
P= 28m*56m
p= 1568m²


1568m² : 4 = 392m²
392m2 = 3, 92a

Na pasiekę przeznaczono 3,92 arów działki.