Ile książek pozostało do sprzedania pod koniec tygodnia?Jaki to procent ich początkowej liczby ?
W poniedziałek rano było ich 500szt.
jeżeli:

poniedziałek sprzedano 25 %
wtorek sprzedano 10%
środa sprzedano 15%
czwartek sprzedano 35%
piątek sprzedano 5%
sobota ??%

3

Odpowiedzi

2009-12-02T15:49:45+01:00
1%-5 ksiazek
ile pozostało => 100%-poniedzialek , wtorek ,sroda,czwartek,piatek

100-(25+10+15+35+5)=10 (%)

10%-50 ksiazek - tyle zostało
7 1 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T15:52:07+01:00
Rozumiem ze te % sa od calosci, a nie od tego co zostalo z poprzedniego dnia, w przeciwnym razie sprzedawano by rowniez dziesietne czesci ksiazki :D

poniedziałek sprzedano 25 %: 500 - 125= 375
wtorek sprzedano 10%: 375 - 50 = 325
środa sprzedano 15%: 325 - 75 = 250
czwartek sprzedano 35%: 250 - 175 = 75
piątek sprzedano 5%: 75 - 25 = 50
w sobote zostalo 50 ksiazek
21 2 21
Yyy nie xd
a nie powinno być : 25%ze 100 to 25    500:100=5   25:5=125 <-- poniedziałek
2009-12-02T16:08:56+01:00
Sobota - 10%

czyli 50 ksiązek zostało ;]
3 1 3