Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-06-02T11:35:23+02:00
X-ilość śliwek w koszyku
½x - Andrzej
⅔*½x=⅓x - Piotrek
4 - Hanna

½x+⅓x+4=x /*6
3x+2x+24=6x
5x+24=6x
24=6x-5x
x=24

odp.było 24 śliwek
12 4 12
Najlepsza Odpowiedź!
2009-06-02T11:55:37+02:00
1/2 x - liczba śliwek zjedzonych przez Andrzeja
1/3 x - liczba śliwek zjedzonych przez Piotrka
4 - liczba śliwek zjedzona przez Hanie
x - ilość wszystkich śliwek

x-1/2x-1/3x=4|*6
6x-2x-3x=24
x=24
odp.w koszyku były 24 śliwki

12 4 12