A) Jaką długość ma bok trójkąta równobocznego o obwodzie 36dm?

b)Obwód trójkąta równoramiennego jest równy 40cm , jego ramię ma długość 15cm. Jaką długość ma podstawa?

c)Obwód trójkąta równoramiennego jest równy 50cm , jego podstawa ma długość 14cm.Jaką długość ma ramię ?

Proszę o wytłumaczenie ,oraz o szybką odpowiedź...

3

Odpowiedzi

2009-12-02T15:52:52+01:00
A) 12 dm
b)40-(2*15)=10 podstawa ma 10 cm
c)ramie = (50-14):2= 18 cm
2009-12-02T15:53:30+01:00
1)O=36dm
36:3=12dm
2)15+15=30cm-ramiona
40-30=10cm-podstawa
3)50-14=36cm
36:2=18cm

Mam nadzieję że dobrze zrobiłam..;)
powodzenia..;)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T15:56:17+01:00
36dm:3=12dm

Trójkąt ma 3 boki. Dzielisz obwód przez ilość tych boków.



40cm-2*15cm=40cm-30cm=10cm

Cały obwód ma 40 cm. Jeden z boków ma 15 cm. Dodajesz do siebie dwa boki. Oraz odejmujesz od obwodu oba boki. Pozostaje sama podstawa trójkątu.



(50cm-14):2=36:2=18

Obwód : 50 cm. Odejmujesz od niego podstawę, a wynik to 2 boki złączone. Wystarczy je podzielić i wynik wychodzi :)