1.Na półce w spiżarni stoi 14 słoików kompotu śliwkowego.W każdym słoiku jest 1 1/8 l kompotu.Ile litrów jeso kompotu jest w spiżarni?

2.Do sklepu przywieziono 2 pudła z herbatą.W jednym pudle było 100 paczek po 1/25 kg herbaty,a w drugim 50 paczek po 1/10kg.
Ile kilogramów herbaty przywieziono?

3.Na przyjęciu każdy z gości dostał 1 1/2 kawałka tortu i pozostały jeszcze 3 kawałki.Z ilu kawałków składał się tort??


Jak by co to ma być na mnożenie.Pliss pomóżcie!!

3

Odpowiedzi

2009-12-02T16:11:32+01:00
1.
14*(1 1/8)=15 6/8 litrow
2.
100*(1/25)+50*(1/10)=4+5=9 kilogramow
3.
Brak zrozumienia w tym punkcie
  • vw16
  • Początkujący
2009-12-02T16:18:20+01:00
1. 11/8*14=19,25
w spieżarni jest 19,25 litra soku
2.100*1/25=4
50*1/10=5
wiec przywieziono 9 kg herbaty
3. tego to nie wiem
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T16:36:31+01:00
1.
14x1 1/8=14/1x9/8=7/1x9/4(po skróceniu)=63/4=15 3/4
odp. jest 15 3/4l kompotu
2.
1pudełko 100x1/25=100/1x1/25=100/25=4/1=4

2pudełko 50x1/10=50/10=5/1=5
odp.przywieziono 9 kg herbaty
1 5 1