Pole koła ZADANIE NA JUTRO!!!

Zadanie: Każdy ze spryskiwaczy podlewa obszar w kształcie koła o promieniu 4 m. Która część działki ma większą powierzchnię - podlana czy niepodlana? Pamiętaj, że:
Długość pola ze spryskiwaczami - 20m
Szerokość pola ze spryskiwaczami - 10m

3

Odpowiedzi

2009-12-02T16:13:24+01:00
P=πr²
r=4 m
P=π*16=16πm²= ok. 50,24m²

P=a*b
a=20 m
b=10 m
P=20*10=200 m²

200-50,24- ok. 150 (niepodlana)

odp: więksą powierzchnie ma czesc niepodlana
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T16:15:46+01:00
Pole działki ze spryskiwaczem:
20m x 10m=200m²

pole powierzchni, które podlewa spryskiwacz:
r - 4m
P=πr²
P=π*4²
P=16π

π≈3,14
P=16*3,14
50,24(m²)

200m²-50,24m²=149,76m²
Odp: Większą powierzchnię działki ma cześć niepodlana.

pozdrawiam :)
6 3 6
2009-12-02T18:50:47+01:00
P-pole działki ze spryskiwaczem
P₁-pole powierzchni, które podlewa spryskiwacz
P=20 x 10=200m²
P₁=πr²
r = 4m
P₁=π*4²
P₁=16π
P₁=16*3,14≈50,24m²
P-P₁=200-50,24=149,76m²

większą powierzchnię działki ma cześć niepodlana.
1 5 1