Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T16:17:36+01:00
ŻYCIE




Fryderyk Franciszek Chopin, ur. 1 marca 1810 w Żelazowej Woli, zm. 17 października 1849 w Paryżu. Najwybitniejszy polski kompozytor a także wybitny pianista. Czołowy przedstawiciel muzyki okresu romantyzmu. Nazywany jest poetą fortepianu. U źródeł jego twórczości leżała wielka wrażliwość oraz umiejętność czerpania wzorców wprost z polskiej muzyki ludowej.


TWÓRCZOŚĆ

Omawianie twórczości Chopina, charakteryzowanie jej stylu i właściwości nie jest celem nieniejszego, krótkiego szkicu. Najistotniejszą chyba cechę owej twórczości uchwycił z podziwu godną intuicją poeta - Cyprian Kamil Norwid, pisząc w swym "Promethidione": "Podnoszenie ludowych natchnień do potęgi przenikającej i ogarniającej ludzkość całą" - podnoszenie ludowego do ludzkości - nie przez stosowanie zewnętrzne i koncesje formalne, ale przez wewnętrzny rozwój dojrzałości - oto jest, co wysłuchać się daje z muzy Fryderyka, jako zaśpiew na sztukę narodową..."

2009-12-02T16:26:09+01:00
Frydery Chopin urodził się 1 marca 1810r roku w Żelazowj Woli.Zmarł 17 października 1849 roku w Paryżu.Był wybitnym polskim kompozytorem i pianistą.Jego ojciec Mikołaj był z pochodzenia Francuzem.Matka Fryderyka Justyna z domu Krzyżanowska. Gdy mały Fryderyk maił 7 lat po raz pierwszy dał popis swoich zdolności muzycznych na fortepianie na koncercie charytatywnym.We wrześniu 1836 roku oświadcza się Marii Wodzińskiej.Frydery Chopin nie miał dzieci.
Chopin pisał m.in Polonezy,Mazurki,Ballady,Etiudy,Proludia i Sonaty.