Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T16:15:41+01:00
Drugie co do wielkości miasto w Egipcie (z liczbą 4,11 mln mieszkańców w 2006) i aglomeracja z liczbą 4,48 mln mieszkańców w 2008, co stawia ją na szóstym miejscu wśród wszystkich aglomeracji Afryki. Leży nad brzegiem Morza Śródziemnego, jest największym portem tego kraju, siedzibą władz muhafazatu aleksandryjskiego, ważnym ośrodkiem przemysłowym, handlowym i naukowym oraz kulturalną stolicą Egiptu.
2009-12-02T16:22:19+01:00
Jest to drugie co do wielkości miasto w Egipcie.Leży nad Morzem Śródziemnym.Założył ja Aleksander Macedoński w 332 r.p.n.e