Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T16:17:21+01:00
Wskrzeszenie w 1896 roku nowożytnych igrzysk olimpijskich nastapiło dziękli pasji Pierre de Coubertin, pedagoga francuskiego, zyjącego w latach 1863 – 1937. Inicjatywa ta była niewątpliwie wynikiem dokonanych odkryć wykopaliskowych w starożytnej Olimpii. W 1888 roku Coubertin ogłosił ideę wznowienia igrzysk i dla jej realizacji zorganizował w Paryżu w 1894 roku międzynarodowy kongres sympatyków jego idei. W wyniku obrad powołano Międzynarodowy Komitet Olimpijski, kierowany przez pomysłodawcę do 1925 roku.
1 5 1
2009-12-02T17:15:26+01:00