W schronisku dla zwierząt "mruczando murmurando" jest 60kotów.
połowa to koty szare, 1 ułamek przez 5 to koty białe, a 1 ułamek przez 6 stanowią koty czarne. oprócz tego w tym schronisku są jeszcze koty pręgowane. oblicz, ile jest w tym schronisku:
a. szarych kotów: ????
b. białych kotów: ????
c. czarnych kotów: ????
d. kotów pręgowanych: ????


z całego serca proszę o odp. dałam tylko 12 pt. bo nie mam więcej:( ale obiecuje że się jakoś odwdziecze.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T16:17:20+01:00
60 kotów
1/2 - koty szare
1/5 - koty białe
1/6 - koty czarne
a) 60 * 1/2 = 30 - koty szare
b) 60 * 1/5 = 12 - koty białe
c)60 * 1/6= 10 - koty czarne
d)60-(30+12+10)=60-52=8 = koty pręgowate
84 4 84
THX
źle to powinno być tak: a) szare koty: 60*1/6=60/6=10/1=10 kotów
b) białe koty: 60*1/2=60/2=30/1=30 kotów
c)czarne koty: 60*1/5=60/5=12/1=12 kotów
d) pręgowate koty (reszta z 60, czyli) 60-12-30-10=60-52=8 kotów
dzeinkuje
Dziękuję ;)
Koty pręgowane ;) nie pręgowate ;)
2009-12-02T16:18:15+01:00
Szare-60:2=30
białe-60:5=12
czarne-60:6=10
pręgowe-8
30+12+10=52
60-52=8
43 4 43
Dzięki!!!!!!!!!!!!
Bardzo dziękuję  ;)
2009-12-02T16:20:06+01:00
60-tyle jest kotów w schronisku
1/2 z60=30-tyle jest kotów szarych
1/5z60=12-tyle jest kotów białych
1/6z60=10-tyle jest kotów czarnych
i teraz trzeba wszystko dodać
30+12+10=52=8-tyle jest kotów pręgowanych
26 4 26