Odpowiedzi

2009-12-02T16:19:24+01:00
Ale jakie konkretne przykłady????
proszę o szybką odpowiedź
2 5 2
2009-12-02T16:23:01+01:00
Gotyckie:


Powstała przez zespolenie

-prostokątnego pola przekroju

-ostrołuku

-systemu przypór i łuków przyporowych
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T16:40:29+01:00
Malarstwo Romanskie:
-malowidła ścienne
*Kościół we Francji (Saint-Savin-sur-Gartemp)
*Kościół we Niemczech (Schwarzrheindorf)
*Kościół we północnej Hiszpanii (Tahull)
*kościół we Włoszech (S. Angelo in Formis, mozaiki w Wenecji i Palermo)

Malarstwo Gotyckie
*obrazy ze scenami z Nowego Testamentu
*tematyka świeccka
*przedstawienia człowieka jako prawdziwego
Włochy - Toskania - freski Giotta
3 3 3