Ustal wzory sumaryczne związków składających się z następujących pierwiastków (w nawiasie podano wartościowość pierwiastków):
a)węgiel(IV) i wodór(I)
b)siarka(VI) i tlen(II)
c)miedź(I) i siarka(II)
d)miedź(II) i jod(I)
e)azot(V) i tlen(II)
f)ołów(II) i siarka(II)
g)wodór(I) i siarka(II)
h)miedź(II) i tlen(II)
i)chlor(VII) i tlen(II)
j)węgiel(IV) i chlor(II)
k) węgiel(IV) i siarka(II)
l)fosfor(V) i chlor(I)
m(nikiel(II) i chlor(I)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T16:50:51+01:00
A) CH4
b) SO3
c)Cu2S
d)CuI2
e)N2O5
f)PbS
g)H2S
h)CuO
i)Cl2O7
j)CCl2
k)CS2
l)PCl5
m)NiCl2
3 5 3
2009-12-02T21:21:37+01:00
CH4
SO3
Cu2S
CuI2
N2O5
PbS
H2S
CuO
Cl2O7
CCl2
CS2
PCl5
NiCl2
1 5 1