Odpowiedzi

2009-12-02T16:29:43+01:00
Pścieżki = Pole koła ( klomb + sciezka ) - pole samego klombu
P : pi r kwadrat
P koła = pi * 10 (2) = 100 pi m (2)
P klombu = pi * 8 (2) = 64 pi m (2)

Pole ścieżki = 100-64=36 pi m (2)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T16:31:42+01:00
P=π6²-π4²
P=36π-16π
P=20π
P≈20*3,14
P≈63m²
Pole klombu wynosi około 63m².
1 5 1
2009-12-02T16:43:09+01:00
Zadanie : Klomb ma kształt koła o średnicy 8 m. Wokół klombu biegnie ścieżka o szerokości 2m. Jaką powierzchnię ma ścieżka? Pomocyyyy!!!

Wzor na pole kola : π×r²
Wartosc liczby π w przyblizeniu ≈3,14

Najpierw wyliczamy pole powierzchni Klombu razem ze sciezka:
8m+2m=10m
π×10²=100π m
Lub
3,14×10²≈(znak przyblizenia, dwie fale jedna nad druga)≈314m

Pozniej wyliczamy samo pole powierzchni kolombu :
8m
π×8²=64π m
Lub
3,14×8²≈(znak przyblizenia, dwie fale jedna nad druga)≈200,96m

Teraz wy wyliczyc samo pole sciezki odejmujemy od pierwszego wyniku(pole powierzchni Klombu razem ze sciezka) pole kolombu co daje nam
100π-64π=36π LUB 36×3,14≈113,04m