1.Wyłacz wspólny czynnik przed nawias:
a) 15ab-6b
b) 4xyz+10xz
c) 8k²l³-4k²l
d) 5m³b+20m²n²
e) 9a²b³-6a³b+2a²b²
f) 2,1x³+0,4x³y-1,4x²
2.Wyłacz wspólny czynnik przed nawias:
a) cukierek+cukier
b) 3 jajka+kasza
c) 2 drzewa-3 krzewy
d) 2 ananasy+3 banany
e) tatarak+traktat-strata
f) 5 klap+3 klaty+ 1 blat

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T16:43:56+01:00
1.Wyłącz wspólny czynnik przed nawias:
a) 15ab-6b = b(15a-6)
b) 4xyz+10xz = 2xz(2y+5)
c) 8k²l³-4k²l = 4k²l(2l²-1)
d) 5m³b+20m²n² = 5m²(mb+4n²)
e) 9a²b³-6a³b+2a²b² = a²b(9b²-6a+2b)
f) 2,1x³+0,4x³y-1,4x² = 0,1x²(21x+4xy-14)

2.Wyłącz wspólny czynnik przed nawias:
a) cukierek+cukier = cukier(ek+1)
b) 3 jajka+kasza = ka²(3j²+sz)
c) 2 drzewa-3 krzewy = rzew(2da-3ky)
d) 2 ananasy+3 banany = a²n²y(2as+3b)
e) tatarak+traktat-strata = t²a²r(ak+tk-sr)
f) 5 klap+3 klaty+ 1 blat = la(5kp+3kty-bt)

dziwne, no ale proszę ;)
9 4 9
2009-12-02T16:46:37+01:00
A) 15ab-6b= 3b(5a-2)
b) 4xyz+10xz= 2xz(2y-5)
c) 8k²l³-4k²l= 4k²l(2l-1)
d) 5m³b+20m²n²= 5m²(mb+4n²)
e) 9a²b³-6a³b+2a²b²= a²b(9b-6a+2b)
f) 2,1x³+0,4x³y-1,4x²= 0,1x²(21x+4xy-14)
2.Wyłacz wspólny czynnik przed nawias:
a) cukierek+cukier= cukier(ek+1)
b) 3 jajka+kasza= aka(3jj+sz)
c) 2 drzewa-3 krzewy= rzew(2d-3ky)
d) 2 ananasy+3 banany= anan(2sy+3by)
e) tatarak+traktat-strata= trata(ak+kt-s)
f) 5 klap+3 klaty+ 1 blat = la(5kp+3kty-1bt)

Pozdrawiam
7 3 7