Oblicz, jakim procentem powierzchni oceanów jest powierzchnia oceanu:
-Spokojnego -179 mln km(do kwadratu)
-Atlantyku -92 mln km(do kwadratu)
-Indyjskiego -76 mln km(do kwadratu)
-Arktycznego -15 mln km(do kwadratu)

(do kwadratu)- Nie umiałam napisac małej 2 obok km;P



3

Odpowiedzi

2009-12-02T16:37:42+01:00
Ogólna prowierzchnia:
179+ 92+ 76+15=362 mln km(do kwadratu)

Ocean Spokojny:
179/362x100%=49,4%

Atlantyk:
92/362x100%=25,45

Indyjski:
76/362x100%=21,8%

Arktyczny;
15/362x100%=4,1%
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T16:40:15+01:00
179 + 92 + 76 + 15 = 362
179/362 = 0,49 = 49%
92/362 = 0,25 = 25%
76/362 = 0,21 = 21%
15/362 = 0,05 = 5%
Liczby są zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku.
2009-12-02T16:55:46+01:00
179+92+76+15=362 mln km²
17900÷362=49 ⁸¹/₁₈₁% - Ocean Spokojny
9200÷362=25 ⁷⁵/₁₈₁% - Ocean Atlantycki
7600÷362=20 ¹⁸⁰/¹⁸¹% - Ocean Indyjski
1500÷362=4 ²⁶/₁₈₁% - Morze Arktyczne
49 ⁸¹/₁₈₁%+25 ⁷⁵/₁₈₁%+20 ¹⁸⁰/¹⁸¹%+4 ²⁶/₁₈₁%=100%