Odpowiedzi

2009-12-02T16:37:51+01:00
praca bez końca, ciężka, bezskuteczna, bezcelowa, żmudna, niedająca żadnych efektów

A potem wybucha rok 1830. I znowu nowe mogiły, wygnania, ofiary i syzyfowa praca od początku

mit grecki - Syzyf, słynący ze sprytu założyciel i król miasta Eryfy, późniejszego Koryntu, za swe liczne przewinienia, po śmierci, w Tartarze, toczył na szczyt góry ciężki głaz, spadający wciąż w dół
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T16:41:34+01:00
Wyrażenie to jest związane z opowieścią o Syzyfie, który musiał toczyć ogromny kamień, a ten staczał się z pod szczytu na sam dół. Nigdy go więc nie wtoczył na samą górę. Współcześnie oznacza to zadanie nie do wykonania.
*Układanie tych klocków to syzyfowa praca, ponieważ moja siostra cały czas burzy budowle.
2009-12-02T16:50:29+01:00
Jest to nawiązanie do mitu o Syzyfie. Za swoje czyny bogowie wymyślili dla Syzyfa straszną karę: w ciemnościach Hadesu wtacza na stromą górę ogromny głaz. Kiedy kamień już... już dosięga szczytu, wysuwa się Syzyfowi z rąk i stacza do podnóża góry. Męka człowieka skończy się, gdy głaz stanie na szczycie. Ale, zgodnie z wyrokiem Zeusa to się ngiy nie stanie.

Współcześnie oznacza to pracę żmudną, bez końca, bez rezultatów.