Kartony,w których sprzedaje się soki, wyglądają różnie. Na rysunku są podane zaokrąglone do centymetrów wymiary 3 takich prostopadłościennych kartonów.
a) które z tych opakowań ma największą pojemność ?
b) a na które z nich potrzeba najmniej tektury ?? dla uproszczenia pomijamy wszelkie zakładki, sklejenia itp.


http://www.wsipnet.pl/serwisy/wyd_el_6/mat/ad/d18.htm

2

Odpowiedzi

2009-12-02T16:47:33+01:00
A)
V=abh
V₁=17*10*6=1020 m³
V₂=19*9*6=1026 cm³
V₃=21*7*7=1029 cm³

odp. V₃ (czyli ten rozowy czy tam fioletowy ;d )

b)
Ppc=2pp + 2(a+b)*h
Ppc₁=120 +32*17
Ppc₁=664 cm²
Ppc₂=98+30*19
Ppc₂=668 cm²
Ppc₃=98+28*21=686 cm²

odp. Na ten 1 (pomarańczowy)
8 4 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T17:40:13+01:00
*-razy

V= a*b*c
V1(objętość/pojemność 1 karonika)=17*10*6=170*6=1020cm3
V2=19*9*6=1026cm3
V3=21*7*7=1029cm3

Odp. Kartonik 3 ma największą pojemność.

P1=2*(10*6)+2*(17*10)+2*(17*6)=2*60+2*170+2*102=120+340+204=664
P2=2*(19*9)+2*(9*6)+2*(6*19)=2*171+2*54+2*114=342+108+228=778
P3=2*(21*7)+2*(7*7)+2*(21*7)=2*147+2*49+2*147=294+98+294=686

Odp. Najmniej tektury potrzeba na kartonik 1.
13 3 13