Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T16:49:23+01:00
1.METAL + NIEMETAL ----> SÓL BEZTLENOWA (sól kwasu beztlenowego)
2 Na + Cl2 ----> 2 NaCl
2. METAL + KWAS ----> SÓL + H2 (cząsteczka wodoru w stanie gazowym) 2 Na + 2 HCl ----> 2 NaCl + H2 (gaz)
3. TLENEK METALU + KWAS ----> SÓL + WODA
b) Na2O + 2 HCl ----> 2 NaCl + H2O
4. ZASADA + KWAS ----> SÓL + WODa
NaOH + HCl ----> NaCl + H2O
5. TLENEK NIEMETALU (BEZWODNIK KWASOWY) + TLENEK METALU ----> SÓL TLENOWA
Na2O + N2O5 ----> 2 NaNO3
6. TLENEK NIEMETALU (BEZWODNIK KWASOWY) + ZASADA ----> SÓL TLENOWA + WODA
CO2 + 2 NaOH ----> Na2CO3 + H2O
7. SÓL + KWAS ----> NOWA SÓL (OSAD) + NOWY KWAS
Ca(NO3)2 + H2CO3 ----> CaCO3 (osad) + 2 HNO3
8. SÓL + ZASADA ----> NOWA SÓL (OSAD) + NOWA ZASADA
Ca(OH)2 + Na2CO3 ----> CaCO3 (osad) + 2 NaOH
9. SÓL + METAL ---> NOWA SÓL + NOWY METAL
2 Na + MgCl2 ----> 2 NaCl + Mg
10. SÓL + SÓL ----> NOWA SÓL (OSAD) + NOWA SÓL
2 BiCl3 + 3 Pb(NO3)2 ----> 3 PbCl2 (osad) + 2 Bi(NO3)3
2009-12-02T16:52:08+01:00
Kwas+zasada -> sól + H20
metal+kwas-> sól+wodór
tlenek metalu+kwas -> sól + H20
sól I+ sól II -> sól III + sól IV ( III sól musi być NIEROZPUSZCZALNA)
sól+kwas-> nowa sól (nierozpuszczalna) + nowy kwas
sól+zasada-> nowa sól (nierozpuszczalna) + nowa zasada
tlenek niemetalu+ tlenek metalu-> sól tlenową
(bezwodnik) tlenek niemetalu + zasada -> sól + H20
metal+niemetal->sól beztlenowa