Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T16:51:58+01:00
Kąt srodkowy jest to kąt którego wierzchołkiem jest srodek kola, zas ramionami są polproste.

kąt wpisany to taki kąt, którego wierzchołek leży na okregu, zas ramionami są półproste i są cięciwami tego kola

zaleznosc miarowa
kąt wpisany jest dwa razy mniejszy od kata srodkowego, jezeli sa oparte na tym samym łuku
2009-12-02T16:58:22+01:00
Kąt wpisany to kąt, którego ramiona zawierają pewne cięciwy tego koła, a wierzchołek tego kąta leży na okręgu.

Natomiast kąt środkowy ma ramiona zawierające promienie okręgu , a wierzchołek pokrywa się ze środkiem okręgyu.