Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T16:56:41+01:00
Fwyporu = ρpłynu ∙g ∙Vzanurzona

ρwody= 1000kg/m³
Fwyporu= 50N
g= 10m/s²

Vzanurzona=Fwyporu/ρwody*g
Vzanurzona=50N///(główna kreska ułamkowa)1000kg/m³*10m/s²
Vzanurzona=0,005m³

Odp. Objętość ciała wynosi 0,005m³.

Pozdrawiam
2009-12-02T17:00:55+01:00
Dane: Szukane: Wzór:
F= 50 N V=? F = ρ∙g ∙V
g=m/s²
ρ=998kg/m³
ρ- gęstość wody w temperaturze pokojowej !
F- siła wyporu
g-przyspieszenie ziemskie
V-objętość
Obliczenia:
F = ρ∙g ∙V /:g ∙ρ
V=F/g*ρ
V=50/10*998 m³≈0,005m³
Objętość ciała wynosi 0,005m³.