Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T17:18:31+01:00
Moc P = A/t = 250 J/ 1 s = 250 W ( watów)
P = U I oraz R = U/ I --->U = RI
P = RI * I = R*I²
i² = P/R = 250 W/10 omów= 25 A²
I = √(25 A²) = 5 A
U = R*I = 10 omów * 5 A = 50 V.
Odp. Prąd płynący przez opornik ma natężenie I = 5A (amperów),
a napięcie mierzone na jego końcach U = 50 V ( woltów).
2 5 2
2009-12-02T17:19:12+01:00
Q - energia wydzielona = I²Rt
R - oporność = 10Ω
t - czas = 1s
Q = 250J = 250Ws
Q = I²Rt
I² = Q/Rt = 250/10 razy 1 = 250/10 = 25
I = √25 = 5A
z prawa Oma
I = U/R
U = IR = 5 razy 10 = 50V
natężenie prądu wynosi 5A
napięcie na oporniku wynosi 50V
2 4 2