Wyjaśnij znaczenie podanych związków frazeologicznych.Ułóż krótkie opowiadanie na dowolny temat. Użyj w nim jak najwięcej wyjaśnionych wcześniej związków wyrazowych.

Robić komuś sceny.
Grać pierwsze skrzypce.
Zrzucić maskę.
Wejść w czyjąś rolę.
Odegrać komedię.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T17:29:35+01:00
Robić komuś scenu- Robić komuś wstyd z jakiegoś powodu np:. przy ludziach, zupełnie niepotrzebnie.
grać pierwsze skrzypce- Być pierwszym w czymś, najważniejszym.
zrzucić maskę- Pokazać swoją prawdziwą twarz, takim jakim ktoś jest.
wejść w czyjąś rolę- Zachowywać się tak jak ktoś inny, inaczej to kogoś naśladować .
odegrać komedię- Robić coś na pokaz, niepotrzebnie.
4 4 4
2009-12-02T17:31:19+01:00
Robić komuś sceny - czyli, robić komuś nie potrzebną aferę
Grać pierwsze skrzypce- być najważniejszym
Zrzucić maskę - pokazać się takim jakim się naprawdę jest, pokazać swoje prawdziwe oblicze
Wejść w czyjąś rolę - powielać czjeś zachowania.
Odegrać komedię-niekoniecznie zrobić coś śmiesznego
3 4 3