HELP!
Proste zadania z dodawania i odejmowania ułamków o różnych mianownikach:
1 i 1/5 + 2 i 2/25 =
4 i 5/7 + 3 i 9/14 =
5 i 5/6 + 6 i 23/24 =
5 i 5/8 + 4/9 =
3 i 3/4 + 5 i 4/5 =
6 i 3/4 - 2 i 1/2 =
8 i 10/27 - 7 i 2/9 =
3 i 1/3 - 1 i 5/7 =
7 i 3/8 - 12 i 31/45 =

Prosiłabym o rozpisanie tego w ten sposób :
1/20 + 3/25 = 5/100 + 12/100 = 17/100

Na jutro!

3

Odpowiedzi

2009-12-02T17:52:37+01:00
1 i 1/5 + 2 i 2/25 = 1 i 5/25 + 2 i 2/25 = 3 i 7/25


4 i 5/7 + 3 i 9/14 = 4 i 10/14 + 3 i 9/14 = 7 i 19/14 =
= 8 i 5/14


5 i 5/6 + 6 i 23/24 = 5 i 20/24 + 6 i 23/24
= 11 i 43 /24 = 12 i 19/24


5 i 5/8 + 4/9 =5 i 45/72 + 32/72 = 5 i 77 / 72 = 6 i 5/72


3 i 3/4 + 5 i 4/5 =3 i 15/20 + 5 i 16/20 = 8 i 31/20 = 9 i 11/20


6 i 3/4 - 2 i 1/2 = 6 i 3/4 - 2 i 2/4 = 4 i 1/4


8 i 10/27 - 7 i 2/9 = 8 i 10/27 - 7 i 6/27 = 1 i 4/27


3 i 1/3 - 1 i 5/7 = 3 i 7/21 - 1 i 15/21 = 2 i -8 /21


2009-12-02T17:54:48+01:00
1 i 1/5 + 2 i 2/25 =6/5+52/25=30/25+52/25=82/25=3 i 7/25
4 i 5/7 + 3 i 9/14 =33/7+51/14=66/14+51/14=117/14=8 i 5/14
5 i 5/6 + 6 i 23/24 =35/6+167/24=140/24+167/24=307/24=12i 19/24
5 i 5/8 + 4/9 =45/8+4/9= 405/72+32/72=437/72=6 i 5/72
3 i 3/4 + 5 i 4/5 =15/4+ 29/5=75/20+116/20=191/20=9 i 11/20
6 i 3/4 - 2 i 1/2 =27/4- 5/2= 27/4- 10/4= 17/4= 4 i 1/4
8 i 10/27 - 7 i 2/9 =226/27- 65/9= 226/27-195/27=31/27=1 i 4/27
3 i 1/3 - 1 i 5/7 =10/3- 12/7= 70/21- 36/21= 34/21= 1 i 13/21
7 i 3/8 - 12 i 31/45 =59/8- 571/45= 472/45- 571/45= -99/45= -2 i 9/45= -2 i 1/5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T17:59:43+01:00
1 i 1/5 + 1 i 2/25 = 1 i 5/25 + 1 i 2/25= 2 i 7/25
4 i 5/7 + 3 i 9/14 = 4 i 10/14 + 3 i 9/14 = 7 i 19/14 = 8 i 5/14
5 i 5/6 + 6 i 23/24 = 5 i 20/24 + 6 i 23/24 = 11 i 43/24 = 12 i 19/24
5 i 5/8 + 4/9 = 5 i 45/72 + 32/72= 5 i 77/72 = 6 i 5/72
3 i 3/4 + 5 i 4/5 = 3 i 15/20 + 5 i 16/20 = 15 i 31/20 = 16 11/20
6 i 3/4 - 2 i 1/2 = 6 i 3/4 - 2 i 2/4 = 4 i 1/4
8 i 10/27 - 7 i 2/9 = 8 i 10/27 - 7 i 6/27 = 1 i 4/27
3 i 1/3 - 1 i 5/7 = 3 i 7/21 - 1 i 15/21 = 2 i 28/21 - 1 i 15/21 = 1 i 13/21