Odpowiedzi

2009-12-02T17:55:36+01:00
-osłania nasiona
-ułatwia rozsiewanie (zachecajac zwierzeta)
15 4 15
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T17:55:22+01:00
Owoc - owoce właściwe powstają wskutek rozrostu zalążni. Funkcją owocu jest ochrona nasion podczas ich rozprzestrzeniania się. Owoce mogą być pękające (bób, fasola) oraz niepękające (pestkowce, orzechy, jagody).
8 3 8
2009-12-02T18:02:26+01:00
Funkcje owocu:
- zachęca owady swoim wyglądem do opylania rośliny,
- ochrania i osłania nasiona,
- bierze udział w rozmnażaniu
13 3 13