Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T17:55:45+01:00
Imfa powstaje z osocza krwi, które przez naczynia włosowate przenika pomiędzy poszczególne komórki tkanek. Poprzez krążenie limfy składniki odżywcze docierają nawet tam, gdzie nie dochodzą naczynia włosowate krwionośne.
40 3 40
2009-12-02T17:58:39+01:00
2.W przeciwieństwie do układu krwionośnego układ limfatyczny jest otwarty.Jego naczynia zaczynają się w przestrzeniach między komórkami.W skład układu limfatycznego wchodzą też narządy takie jak węzły chłonne.
58 4 58
  • Użytkownik Zadane
2009-12-02T18:01:37+01:00
Limfa powstaje w pierwotnej postaci jako przesącz z naczyń włosowatych i komórek ciała, który zbiera się w przestrzeniach międzykomórkowych.

Układ krwionośny składa się z:
* serca - pompa ssąco–tłocząca
* naczyń krwionośnych:
- tętnice,
- żyły,
- sieć naczyń włosowatych

Układ limfatyczny

Zbudowany jest ze ślepo zakończonych naczyń limfatycznych oraz z tkanki limfatycznej z której zbudowane są węzły chłonne, grudki chłonne i grasica. W jego skład wchodzą także śledziona, migdałki i szpik kostny. W układzie tym płynie żółtawy płyn ustrojowy - limfa, która jest cieczą o składzie zbliżonym do osocza, zawierającym dużą liczbę limfocytów. Z dużych naczyń limfatycznych limfa wlewa się do układu krążenia.




32 3 32