Podczas pobytu nad jeziorem Tomek wypożyczył kajak w wypożyczalni A a Maciek w wypożyczalni B.
Wypożyczalnia A : Cena wypożyczenia kajaka 12 zł i dodatkowo 4 zł za każdą godzinę używania.
Wypożyczalnia B : Cena wypożyczenia kajaka 15 zł i dodatkowo 3 zł za każdą godzinę używania.

a) Na ile godzin chłopcy powinni wypożyczyc kajaki aby każdy z nich poniósł taki sam koszt?
b) Która z ofert jest korzystniejsza jeśli chcemy wypożyczyć kajak na 2 godziny a która jeśli na 5 godzin???

Błagam was o szybką odpowiedz !!!

3

Odpowiedzi

2009-12-02T18:13:15+01:00
A) 1 godzina:
A : 12+4=16
B: 15+3=18
2 godzina:
A:16+4=20
B:18+3=21
3 godzina:
A:20+4=24
B:21+3=24
Odp: Na trzy godziny

b) 2 godziny: A
5 godzin: B

:)
2009-12-02T18:14:06+01:00
A) na 3 h, gdyż :
12+4*3=24
15+3*3+24
b)
2h :
12+4*2=20
15+3*2=21
czyli oferta A
5h:
12+4*5=32
15+3+5=30
czyli oferta B
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T18:13:51+01:00
12+4x = 15 + 3x
x=3

Odp. a) - Powinni wypozyczyc na 3 godziny kajaki.

b)

12 + 4*2 = 20zł
15 + 3*2 = 21zł

Korzystniejsza jest oferta A

12 + 4*5 = 32zł
15 + 3*5 = 30zł

Korzystniejsza jest oferta B