Proszę o pełne odpowiedzi np x=a+b x=c a nie sam wynik
a) 0,027: x = 0,3
b) x:0,12+6,8
c) z/1,34=9,6
d) 0,03 * z=0,5343
e) x * 1,05=1,953
f) (36/100) * x=0,0036
g) 8,97/x+0,0897/10

objaśnienia:
/ to dzielenie
* to mnożenie

z góry dziękuje ;**

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T18:26:56+01:00
Pamiętajmy o tym że mnożenie i dzielenie jest przemienne.

a) 0,027: x = 0,3 = 0,027: 0,3 = 0.09
b) x : 0,12 = 6,8 6,8 * 0,12 =0,816
c) z :1,34 = 9,6 9,6*1,34 = 12.864
d) 0,03 * z = 0,5343 0,5343 : 0,03 =17.81
e) x * 1,05 = 1,953 1,953:1,05 =1,86
f) (36/100) * x= 0,0036 36/100 =0,36 0,0036 : 0,36 = 0,01
g) 8,97 : x = 0,0897/10 = 8,97: x = 0.00897 = 0,001
2 5 2
2009-12-02T20:07:35+01:00
A) 0,027:0,09 = 0,3
b) 18,8:0,12+6,8
c)12,864 /1,34=9,6
d) 0,03*17,81 =0,5343
e) 1,85 * 1,05=1,953
f) (36/100) 0,36=0,0036