Odpowiedzi

2009-12-02T18:23:08+01:00
A)
3*(y-1,5)+2y=7
3y-4,5+2y=7
5y=11,5
y=2,3
x=2,3-1,5
x=0,8
b)
3x+2y=7
x=y-0,75
3*(y-0,75)+2y=7
3y-2,25+2y=7
5y=9,25
y=1,85
x=1,85-0,75
x=1,1
1 5 1
2009-12-02T18:23:42+01:00
A) 3x+2y=7
x=y-1,5

3x+2y=7
x-y=-1,5 |*2

3x+2y=7
2x-2y=3

5x=10
x=2

3x+2y=7
6+2y=7 |-6

2y=1
y=0,5



b) 3x+2y=7
x+0,75=y

3x+2y=7
x-y=0,75 *2

3x+2y=7
2x-2y=1,5

x=8,5

3x+2y=7
4,5+2y=7 |-4,5

2y=2,5
y=1,25
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T18:23:44+01:00
Jeżeli dobrze rozumiem są to układy równań, a więc wygląda to tak:
a)
3x+2y=7
x=y-1,5

Metoda podstawiania

3(y-1,5) + 2y = 7
3y - 4,5 + 2y = 7
5y = 11,5 /5
y = 2,3

x=y-1,5
x=2,3-1,5
x=0,8
y=2,3

b) 3x+2y=7
x+0,75=y
Również metoda podstawiania
x+0,75=y
x=y-0,75

3x+2y=7
3(y-0,75)+2y=7
3y-2,25+2y=7
5y=9,25 /5
y=1,85

x=y-0,75
x=1,85-0,75
x=1,10
y=1,85
1 5 1