Odpowiedzi

2009-12-02T18:18:13+01:00
Żołądek-worek mięsniowy wysłany bloną sluzowa w ktorej sa gruczoly zoladkowe produkujace sok zoladkowy. Trawienie pokarmu
_Wątroba- rozbija tluszcze na drobne kuleczki
Jelita- wchlanianie strawionego pokarmu, odsaczanie wody z niestrawionego pokarmu
3 3 3
2009-12-02T18:18:20+01:00
Rola żołądka:

1. Gromadzenie i przechowywanie spożywanych pokarmów.

2. Wytwarzanie przez gruczoły błony śluzowej żołądka soku żołądkowego, w skład którego wchodzą :

kwas solny

enzymy trawienne

sole mineralne

woda

śluz.

3. Trawienie pokarmów.

4. Wyławianie pokarmów


Głównym zadaniem wątroby jest filtracja krwi:

neutralizuje toksyny (np. alkohol i inne używki, a także niektóre leki) – głównie barbiturany
toksyczny amoniak przekształca w mocznik (cykl ornitynowy)
Poza tym:

syntezuje czynniki krzepnięcia krwi
przekształca puryny w kwas moczowy
węglowodany przekształca w łatwo przyswajalną dla organizmu glukozę, a jej nadmiar w glikogen lub w tłuszcze (które magazynuje)
aminokwasy metabolizuje w tłuszcze



Funkcją jelit jest wchłanianie wartości odżywczych.


39 4 39
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T18:28:36+01:00
Wątroba produkuje żółć , gromadzi glikogen i żelazo, odtruwa organizm. głównym zadaniem żołądka jest trawienie białek następuje to za pomoca enzymów trawiennych podpuszczki i pepsyny. W żołądku dochodzi również do zapoczątkowania procesu trawienia tłuszczów oraz w pewnym stopniu przetarzanie sa cukry.W jelicie cienkim wystepuja kosmki jelitowe które umozliwiają proces wchłaniania pokarmu . W jelicie grubym zachodzi proces formowania kału. Ten wydalania kału nazywa sie defekacją.
(sorkii za rozległość ale jakos krócej sie nie dało xD ;) )
6 2 6