Oblicz miary kątów wewnętrznych trójkąta, jeśli wiadomo, że jeden kąt jest 1,5 razy większy od drugiego, a trzeci jest równy sumie dwóch pozostałych kątów. Proszę o pomoc i napiszcie jak to rozwiązaliście. Z góry dzięki:-)

2

Odpowiedzi

2009-12-02T18:21:27+01:00
1kąt=x
2kat=1,5x
3kąt=1,5x+x

x+1,5x+(1.5x+x)=180*
5x=180*/5
x=36


1kąt=36*
2kąt=36#1.5=54
3kąt=36+54=90*
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T18:22:31+01:00
X - pierwszy kąt
1,5 x - drugi kąt
x+1,5 x = 2,5x - trzeci kąt
180° - suma miar kątów

x+1,5x+2,5x=180
5x=180
x=36

pierwsz kąt=36 stopni
drugi kąt=54 stopnie
trzeci kąt=90 stopni
1 5 1