Jeżeli do szklanki nalać do pełna wody, przykryć kartką papieru i ostrożnie odwrócić przytrzymując kartkę ręką wówczas ze szklanki woda nie wyleje się mimo, że kartkę przestaniemy przytrzymywać.
Jak wyjaśnisz to doświadczenie ??
z góry dzięx

2

Odpowiedzi

2009-12-02T18:28:41+01:00
Poprostu;)Kartka nasiąknie wodą i przyklei się do szklanki;)Tak mi się wydaje;)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T18:30:09+01:00
Bo w szklance wytworzy się podciśnienie, a kartka zamyka szklankę. Mikronierówności między kartką a szklanką wypełnienie są wodą.