Odpowiedzi

2009-12-02T18:34:50+01:00
Kąt MNO ma miarę 90°, bo jest to kąt pomiędzy styczną, a promieniem.

Suma miar kątów w trójkącie wynosi 180°.

a) β = 72°

α + β + 90° = 180°
α + 72° + 90° = 180°
α + 162° = 180°
α = 180° - 162° = 18°

b) α = 25°

α + β + 90° = 180°
25° + β + 90° = 180°
115° + β = 180°
β = 180° - 115° = 65°
2009-12-02T18:35:58+01:00
Wiedząc że prosta styczna do okręgu jest styczna pod kątem 90stopni bardzo latwo obliczymy:
a)jeżeli β=72°
to:
180°-(72°+90°)
180°-162°
α=18°
:)

b)
180°-(25°+90°)
180°-115°
β=65°

prosze bardzo:)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T18:39:11+01:00
A) β = 72°
to jest trójkat prostokatny zatem jeden kat ma 90°, poza tym suma katów w trójkącie to 180°
α + β +γ = 180°
α + 72° + 90°= 180°
α + 162°=180°
α = 180°-162°
α=18°

b) α = 25°
α + β + γ = 180°
25°+ β + 90° = 180°
115° + β = 180°
β = 180° - 115°
β = 65°