Prosze jeszcze na dzisiaj:)

1.Jaka jest wysokośc dzrzewa jeśli jego cień wynosi 4 m a cień człowieka o wzroście 1.80m wynosi 1.20 m.
2.Topola rzuca cień dł. 16 m jaką wysokośc ma ta topola jeżeli wiesz dodatkowo że dolne gałęzie znajdują się na wys. 2.50 m
3. Na pustyni rosnie kaktus . Oblicz jego wys. wiedząc że jego cień ma dł.4.80 m a cień człowieka o wys. 1.60m ma w tym samym czasie dł. 2.40m
4. Siatka tenisowa ma wys.0.90 m .Serwujący zawodnik stoi 12 m od siatki i uderza piłkę znajdującą się na wys. 2.70 m. W jakiej najbliższej odległośi od sitki może upaśc piłka na boisko przeciwnika lecąca po lini prostej..................prosze tylko nie z neta

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-03T08:32:50+01:00
W jpg
jednego nie umie -sprawdź czy nie brakuje danych i prześlij na priv
to tyle
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T12:16:43+01:00
2009-12-03T13:55:34+01:00
1. 1,8/1,2=x/4
x=4*1,8/1,2=6
odp. drzewo ma wysokość 6m.

2. 2,5/x=x/16
2x=2,5*16=40
2x=40/2
x=20m
odp. topola ma wysokość 20m

3.1,6/2,4=x/4,8
x=4,8*1,6/2,4=3,2
x=3,2
odp. kaktus ma wysokość 3.2m

4.0,9/x=2,7*12
x=0,9*12/2,7
x=4m
odp. w najbliższej odległości piłka może upaść na 4m od siatki.

/-kreska ułamkowa
*- mnożenie
pozdrawiam:)