Odpowiedzi

2009-12-02T18:47:52+01:00
C6H13COOH
masa atomowa -> 130g

C - 84g
H - 14g
O - 32g

WĘGIEL
130g - 100%
84g - x
~64,6%

WODÓR
130g - 100%
14g - x
~10,7%

TLEN
130g - 100%
32g - x
~24,6%

Wszystko przybliżone do pierwszego msc po przecinku :) dlatego wychodzi 99,9 :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T18:48:59+01:00
C6H13COOH
M=7*12u+14*1u+2*16u=130u
%C=84/130*100%=64,62%
%H=14/130*100%=10,77%
%O=32/130*100%=24,62%