Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T18:53:44+01:00
1. uszy i narządy kopulacyjne ukryte wewnątrz ciała - zmniejszony opór.
2. gruba warstwa tluszczowa - warstwa izolacyjna.
3. otwory nosowe znajdują się na czubku głowy, co umożliwia oddychanie z zanurzonym ciałem.
4. pozioma płetwa ogonowa - "napęd".
5. płetwy boczne - sterowanie.
3 5 3
2009-12-02T18:53:22+01:00
Ogon przekształcony w poziomą płetwę ogonową
zanik kończyn tylnych
aby przetrwać w zimnej wodzie wytworzyła się gruba podskórna warstwa tłuszczu, która zwiększa wypór ciała
by móc nurkować głęboko, mają małe płuca
aby długo pozostawać pod wodą magazynują tlen w mięśniach
1 5 1
2009-12-02T19:02:31+01:00
- echolokacja
- opływowy kształt ciała
- małe płuca do nurkowania na głębokie nurkowanie
- magazynowanie tlenu w mięśniach
- zanik kończyn tylnych
- ogon przekształcony w poziomą płetwę ogonową