1.
a) jeden z boków prostokąta ma 5 cm a drugi bok jest 3 razy dłuższy. Oblicz pole tego prostokąta.
b) jeden z boków prostokata ma 5 cm, a drugi bok jest o 3 cm dłuższy. Jakie pole ma ten prostokąt ?
c) Oblicz pole kwadratu, którego obwód wynosi 6dm.
d) Oblicz obwód kwadratu, którego pole jest równe 25 cm kwadratowych.
e) Prostokąt ułożono z pięciu jednakowych kwadratów. Pole prostokąta jest równe 405 cm kwadratowych. jaką długość ma bok kwadratu??

2. Jeden z boków prostokąta jest dwa razy dłuższy niż drugi bok.Obwód tego prostokąta jest równy 42 cm. Oblicz jego pole



Wielka prośba o rozwiązanie tych zadań potrzebuje na jutro...

2

Odpowiedzi

2009-12-02T19:03:08+01:00
1. a) 5cm x 3 = 15cm
5cm x 15cm = 75cm pole prostokata

b) 5cm + 3cm = 8cm
5cm x 8cm = 40cm pole prostokata

c) 6dm = 60cm
60cm : 4 = 15cm
15cm x 15cm = 225cm pole kwadratu

e) 5cm x 5 cm = 25cm kwadratowych
5cm x 4 = 20cm obwod kwadratu

f) 405cm : 5= 81cm pole jednego kwadratu
81cm : 9 = dlugosc boku kwadratu

2 niestety nie wiem
pozdrwaiam =)
93 4 93
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T19:07:02+01:00
1.
a)
a= 5cm b= 15cm P=75cm²
b)
a= 5cm b= 8cm P= 40cm²
c)
Obw= 6dm= 60cm
bok ma 15cm, więc jego pole wynosi 225cm²
d)
P= 25cm²
a= 5cm
Obw= 4*a = 20cm
e)
P=405 cm²
1 kwadrat to 81cm²
Jego bok ma 9cm
2.
Obw=42cm
a= 14
b= 7

97 3 97
co to znaczy a=,b= i P=????
thx
P= pole
A to 1 bok a b to 2 bok