Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T18:59:58+01:00
Sukulenty, rośliny gruboszowate – grupa kserofitów, czyli roślin, które przystosowały się do życia w warunkach bardzo gorących dzięki możliwości magazynowania wody w różnych tkankach.
(kaktusy)
  • Użytkownik Zadane
2009-12-02T19:00:42+01:00
Nie wszystkie rośliny gruboszowate (nazywane też sukulentami) są kaktusami : aloesy, euphorbie czy drzewka szczescia, są gruboszami, czyli: roślinami gromadzącymi wodę w łodygach lub liściach dla przetrwania trudnych czasów, ale nie są kaktusami
2009-12-02T19:02:41+01:00
Sukulenty to rośliny należące do różnych rodzin botanicznych, rośliny, których wspólną cechą jest wytworzenie w procesie ewolucji specyficznych przystosowań do stałego lub okresowego niedoboru wody w środowisku. A sukulenty to właśnie rośliny gruboszowate.