A) jeden z kątów przyległych ma 30 stopni wiecej od drugiego. Oblicz miary tych kątów
b)jeden z kątów przyległych ma trzy razy wieksza miare od drugiego . Oblicz miary tych kątów


bardzo prosze o szybkie rozwiazanie zadanie potrzebne na jutro i prosze jeszcze aby zadanie bylo rozwiazane na poziomie 1 klasy gimnazjum z gory dziekuje

2

Odpowiedzi

2009-12-02T19:02:51+01:00
A) 180-30=150
150:2=75
75 + 30= 105

odp. 105 i 75 s

b) 180:4=45
45*3=135
odp. 135 i 45 s
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T19:12:54+01:00
A) 180°:2= 90°
90°-15=75°
90°+15=105°
Odp: Kąt pierwszy ma miarę 75°, a drugi 105°

b)180°:2= 90°
90°-45= 45°
90°+45=135°
Odp: Miara pierwszego kąta wynosi 45°, a drugiego 135°.