A) promień okręgu jest równy 10. Oblicz, jaką długosć ma łuk tego okręgu wyznaczony przez kąt środkowy o mierze 50° o wierzchołku w środku okręgu.
b) promień koła jest równy 5. Jakie pole ma wycinek koła wyznaczany przez kąt środkowy o mierze 72°?

pliisss...xd z wszyskimi obliczeniami...;]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T19:33:43+01:00
A) lł=2πr × α/360stopni
lł=2π10 × 50stopni/360stopni
lł=20π × 5/36
lł=25/9 π= 2 i 7/9π

b)Pw=πr² × α/360stopni
Pw=π × 5² × 72stopnie/360stopni
Pw=25π × 1/5= 5π

prosze bardzo ;p chyba dobrze...xd

2009-12-02T19:39:38+01:00
Wzór na dł. łuku l=α/180°×πr
l=50°/180°×10π
l=25/9π
zad 2.
pole na wycinek koła
p=α/360°×πr²
p=72°/360°×25π
p=5π