Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T19:45:17+01:00
Ogród angielski – popularny od XVIII w. typ ogrodu, zrywający ze sztucznością i rygorami ogrodów barokowych (np. ogrodów francuskich), nawiązujący do naturalnych ogrodów krajobrazowych.

Charakterystyka
Ogród angielski miał charakter nastrojowo-sentymentalny z elementami architektury sztucznie nawiązującej do przeszłości, np. sztuczne ruiny, obeliski, świątynie, naśladujące gotyckie lub antyczne budowle. Ogrodnicy wykorzystywali naturalne warunki miejsca, w którym zakładali ogród. Unikali też płotów oraz parkanów. Zamiast sztucznych ogrodzeń pojawiły się skały, żywopłoty oraz strumienie.

Charakterystyka
Charakterystyczną cechą ogrodów francuskich jest symetria dwuboczna względem alejki głównej biegnącej przez środek ogrodu. Drzewa i krzewy są równo przystrzyżone i uformowane. Często umieszczano w nim takie elementy dekoracyjne, jak rzeźby czy ozdobne ławki. Czasem usypywano także sztuczne pagórki lub kopce. Idea natury w pełni zdominowanej, kontrolowanej przez człowieka korespondowala z ówczesnym autorytaryzmem na dworze francuskim.

2009-12-02T19:54:21+01:00
Charakterystyczną cechą ogrodów francuskich jest symetria dwuboczna względem alejki głównej biegnącej przez środek ogrodu. Drzewa i krzewy są równo przystrzyzone. Zazwyczaj są umiesczone w nim takie ozdoby dekoracyjne jak np. rzeźby czy ozdobne ławki.
Ogród angielski miał charakter nastrojowo-sentymentalny z elementami architektury sztucznie nawiązującej do przeszłości, np. sztuczne ruiny, obeliski, świątynie, naśladujące gotyckie lub antyczne budowle. Ogrodnicy wykorzystywali naturalne warunki danego miejsca. Sztuczne ogrodzenia zostały zastąpione skałami, żywopłotami lub strumieniami.