Zadanie.Ustal dwie nie wiadome oznacz je literami i zaqpisz odpowiednie równania.
a)Na seans filmowy przyszli dorośli i dzieci,razem 220 widzów .
b)ala jest o 7 lat starsza od krzyśka
c)za 4 bułki i 8 rogali zapłacono 6 zł
d)ołówek kosztuje 1 zł a długopis 2 zł.
Za kilka ołówków i kilka długopisów zapłacono 15 zł
e)paweł dostał pieniądze na wycieczką
część z nich wydał zostało mu 6 zł .
f)gdyby długość dwóch równoległych boków pewnego prostokąta zwiększyć o 3,to obwód byłby równy 20
g)w konkursie ortograficznym wzieła udział połowa dziewcząt i dwóch chłopców ,czyli jedna trzecia wszystkich uczniów klasy.


proszę o całe i szybkie rozwiązanie :)

2

Odpowiedzi

2009-12-02T19:23:00+01:00
Niewiadome x, y, n

a)x + y = 120
b)x = y + 7
c)4x + 8y = 6 zł
d)x=1zł y=2zł
nx + ny = 15 zł
e)x - y = 6 zł .
f)2 * (x+3) + 2y = 2(x+3)+2y =20
g)½x + 2 = ⅓y
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T19:23:08+01:00
A)X- liczba chłopców
y- liczba dziewcząt
x + y =220

b) x - wiek ali
y - wiek krzyśka
x + 7 = y

c) x - cena bułki
y - cena rogala
4x + 8y = 6

d) x - liczba ołówków
y - liczba długopisów
1x + 2y = 15

e) x- pieniądze na wycieczkę
y - wydane pieniądze
x - y = 6

f) x - długość boków a
y - długość boków b
2x + 2(y +3) = 20

g) x - liczba dziewcząt
y - liczba uczniów w klasie
0,5 x + 2 = 1/3 y
3 4 3