Liczba głosów :
C.Jedyna 16
S. Wtórny 20
M. Trójniak 4
Głosy nieważne 10

Oblicz , o ile procent mniej głosów zdobył M.Trójniak niż S.Wtórny.


odpowiedz to : o 80% głosów więc chodzi mi o rozwiązanie i nie uznaje odpowiedzi innych bo będzie spam
kombinujcie żeby taki wynik wyszedł jak napisałem ale nie pisać jakichś głupot

jak będzie dobrze i wytłumaczone to dam najlepsze

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T19:33:02+01:00
Najpierw procentowo ile kazdy miał na tle klasy:

4/40*100%=400/40=10% ---> M.Trójniak

20/40*100%=2000/40= 50% --->S. Wtórny

50%-100%
10%-x
x- jaki procent względem S.Wtórny miał M. Trójniak
50x=1000 /50
x=20%

100%-20%=80%

M. Trójniak miał o 80% mniej głosów niż S. Wtórny

Zadanie raczej prawidłowo jest zrobione skoro wynik wyszedł dobry... Pozdr^^



3 5 3
2009-12-02T19:35:15+01:00
Bierzemy głosy S. Wtornego jako 100%
A jako niewiadomą głosu M. Trójniaka x%

Następnie wykonujemy zadanie na proporcje czyli
100%=20
x%=4
x=4*100/20=400/20=20%

Czyli M. Trójniak zdobył tyle głosów ze było to 20% częscie S. Wtórnego

Czyli musimy odjąc o S.W część M.T.
czyli 100%-20%=80%

Czyli o tyle mniej procent zdobyl M.T.
2 5 2
2009-12-02T19:42:26+01:00
40 - liczba głosów więc to jest 100%

40-100%
4-x
x=4*100/40 = 10% procent głosów na Trójniaka

40-100%
20-x
x=20*100/40=50 procent głosów na Wtórnego

50-100%
10-x
x=10*100/50= 20% wszystkich głosów łącznie z głosami nieważnymi

10%+50%+20% = 80% głosów




1 5 1