Odpowiedzi

2009-12-02T19:25:24+01:00
Cp=ms*100%/mr
ms=cp*mr/100=20g
cp1=ms*100%/mr=20*100/(200+100)=6,67%
2009-12-02T19:33:41+01:00
200g= 100%
Stężenie 10%, czyli 10/100 *200= 20g (tyle jest wodorotlenku)
200g+100=300g

300g=100%
20g= x%

x= 20*100/300
x= 6,(66)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T19:42:48+01:00
Roztwór 10%, to taki, w którego 100 gramach znajduje się 10 gram substancji rozpuszczonej. W 200 gramach tego roztworu jest więc 20 gram substancji (ms).
Po dolaniu do 200gram roztworu 100gram wody, masa roztworu (mr) wyniesie 300g
Dane:
mr = 300g
ms = 20g

Wzór na stężenie procentowe:
Cp = ms *100 / mr

Cp = 20g *100 / 300g = 6,66(6) = 6,67%

Sprawdzamy:
w 100g roztw.- -jest ---6,67g subst.
w 300g. r ------------ x g subst.
x = 6,67*300/100 = 20g

Otrzymany roztwór ma stężenie 6,67%