Odpowiedzi

2009-12-02T19:32:08+01:00
2.huba,tasiemiec,glista ludzka,amfilia,zarodziec malarii,motylica wątrobowa,kleszcz
1 nie wiem
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T19:51:13+01:00
1. To przykłady roślin drapieżnych :dzbanecznik, rosiczka, muchołówka, tłustosz.

Niewiem co ma być w tych przystosowaniach więc napisze tak:....... Ich naturalnym środowiskiem są bagna, gdzie gleba jest uboga w składniki mineralne. W związku z tym rośliny uzupełniają swoją dietę o niezbędne do rozwoju składniki, chwytając i trawiąc drobne owady.Organami chwytnymi są zawsze odpowiednio przystosowane do tego liście tworzące systemy ruchomych pułapek w postaci lejków lub zamykających się wachlarzy. Owady, które dały się zwabić, zostają rozpuszczone sokami trawiennymi rośliny, a następnie wchłonięte.

2 Pasożyty roślin:
-Choroba Ziemniaka-Phytophtorha infestans
-Choroby zbóż-rdza źdźbłowa (Puccina graminis)
-Choroby warzyw- Plasmodiophora brassicae
*pasożyty grzybów:
-grzybica
-huba

A zwierząt nie wiem...
10 4 10