Pierwotne uzwojenie transformatora wynosi 1000zwójów,a wtórne 10000zwojow. Do uzwojenia pierwotnego podłączono prąd o natężeniu 100A. Jakie napięcie i natężenie prądu panuje na uzwojeniu wtórnym,jeżeli na uzwojeniu pierwotnym wynosi 5000v.

2

Odpowiedzi

2009-12-02T19:38:48+01:00
Uzwojenie pierwotne N2
uzwojenie wturne N1
N2:N1=10
natężenie i2 = 100A
100A razy 10 = 1000A (na uzwojeniu wturnym )
napięcie U2= 5000V
5000V razy 10 = 50000V (na wturnym )
pomoc siory .
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T00:32:48+01:00
Pierwotne uzwojenie transformatora wynosi 1000zwójów,a wtórne 10000zwojow. Do uzwojenia pierwotnego podłączono prąd o natężeniu 100A. Jakie napięcie i natężenie prądu panuje na uzwojeniu wtórnym,jeżeli na uzwojeniu pierwotnym wynosi 5000v.

n1=1000
n2=10000

U1=?
U2=5000V

n1/n2=U1/U2

1000/10000=U1/5000
U1=50000000/1000
U1=50000V