W sobote Michał przeznaczyl 1/4 wolnego czasu na oglądanie telewizji, 1/3 na jazde na rowerze, 1/6 na zabawę z mlodszą siostra, a resztę na gry komputerowe. Jaki procent wolnego czasu przeznaczyl Michał na gry komputerowe. Zapisz obliczenia.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T19:39:52+01:00
1/4=3/12
1/3=4/12
1/6=2/12
3/12+4/12+2/12=9/12
12/12-9/12=3/12
3/12=25%
Odp. Michał na gry komputerowe przeznaczył 25% wolnego czasu
na 100% tak
2 4 2
2009-12-02T19:44:38+01:00
X - czas przeznaczony na gry komputerowe
1/4 + 1/3 + 1/6= 6/24+8/24+4/24= 18/24 +x =100%
x=6/24
1 5 1
2009-12-02T19:49:30+01:00
100% × ¼ = 25%
100% × ⅓ =33⅓%
100% × ⅙ = 16⅔%
100% - (25% + 33⅓% + 16⅔%) = 25%
Odpowiedź: Michał na gry komputerowe przeznacza 25% wolnego czasu.
1 5 1