Oblicz ilość energii potrzebnej do zamiany 5 kg wody o temperaturze 40 stopni Celsjusza w parę wodną.

Dane:

Ciepło właściwe wody -4200 J/kgK
Ciepło właściwe lodu-2100 J/kgK
ciepło topnienia-335 kJ/kg
ciepło parowania-2556 kj/kg

Nie wszystkie dane muszą zostać użyte do rozwiązania tego zadania!!

2

Odpowiedzi

2009-12-02T19:42:53+01:00
Wykorzystamy jedynie Cw wody.

Cw = Q/m*Δt
Δt = 60^ C
Q = Cw * m * Δt = 4200 J/kg * C * 5 kg * 60^C = 1260000 J = 1260 kJ
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T19:48:34+01:00
DANE: Szukane: Wzór:
m=5kg Q=? Q=c*m*deltaT
deltaT=50stopni celcjusza
c=4200J/kg*K

Rozwiązanie:
Q=4200J/kg*K*5kg*50stopni Cel.=1050000J=1050kJ

MAM NADZIEJE ZE SIE NIE POMYLIŁEM
1 5 1