Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-02T19:47:31+01:00
C=12u
H=1U

C2H6 12*2 + 6*1=24+6=30
C%=24/30*100%=80%
H%=6/30*100%=20%

zad.2
C8H18
C=12*8=96
H=18*1=18
18:96/3
6:32/2
3:16 <---to jest stosunek masowy
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T19:50:15+01:00
Zad 1:
Heksan - C6H14
%C = 6×C ÷ C6H14 = 72÷ 86 = 0,837% × 100% = 83,7%
%H = 14 × H ÷ C6H14 = 14 ÷ 86 = 0,162% × 100% = 16,2%

zad 2:
C8H18
mC / mH = 8 × mC ÷ 18× mH = 96÷18 = 16÷3



____
u osoby w zad 2 nie wyjdzie stosunek 1:5 ponieważ 96÷2 nie jest 45, a 48 ;)
2009-12-02T19:51:18+01:00
C₆H₁₄
x-procentowa masa węgla
y-procentowa masa wodoru
Mc=12u
Mh=1u
Mc₆h₁₄=6*12u+14*1u=72u+14u=86u
86u-100%
72u-x
86ux=7200u%
x=7200u%/86u
x≈83,72%

14u/86u*100%=y
y≈16,28%

2.
C₈H₁₈
Mc=12u
Mh=1u
Mc₈h₁₈=8*12+18*1=96+18=114u

8*12/18*1=96/18=32/6=16/3